تاپ خبر۲۴:مراسم چهلمین سالگرد تاسیس جامعه مهندسان مشاور ایران با حضور آقای مهندس زنگنه وزیر نفت کشورمان ، مسئولین بلندپایه کشور و اعضای جامعه مهندسان مشاور ایران در تاریخ ۱۸ دی ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. آقای مهندس زنگنه طی ایراد سخنرانی در این مراسم ، اظهار داشت : […]

تاپ خبر۲۴:مراسم چهلمین سالگرد تاسیس جامعه مهندسان مشاور ایران با حضور آقای مهندس زنگنه وزیر نفت کشورمان ، مسئولین بلندپایه کشور و اعضای جامعه مهندسان مشاور ایران در تاریخ ۱۸ دی ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
آقای مهندس زنگنه طی ایراد سخنرانی در این مراسم ، اظهار داشت : فعالیت¬های مهم بخش اقتصادی کشور در دولت «تدبیر و امید» با سرعت هر چه بیشتر آغاز شده است .
وی با اشاره به برنامه¬ریزی¬های وزارت¬نفت برای صدور فرآورده¬های پتروشیمی در دو جهش اقتصادی ، افزود: جهش اول از سال ۱۳۷۶ که میزان تولید آن یک میلیارد دلار بود، آغاز شد که در حال حاضر به رقمی حدود ۲۵ میلیارد دلار رشد یافته و عمده خوراک آن از حوزه پارس جنوبی و بندر اماه (ره ) تامین می گردد.
وزیر نفت افزود: جهش دوم، سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد دلاری در این صنعت می باشد که هفتاد درصد سرمایه آن از محل فاینانس خارجی ، صندوق توسعه ملی و یا محل آورد سرمایه گذاران داخلی تامین خواهد شد.
مهندس زنگنه به سرمایه¬گذاری در بخش¬های پایین دستی صنعت نفت تاکید کرد و در ادامه سخنان خود به نحوه توسعه صنعت پالایشگاهی در کشور اشاره کرد و گفت : افزایش ظرفیت پالایشگاه ها به بیش از یک ونیم میلیون بشکه در روز در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است .
وی ساخت پالایشگاه¬های کوچک در پارس جنوبی به وسیله بخش خصوصی و همچنین پالایشگاه¬های بزرگی همچون ستاره خلیج فارس، آناهیتا و پارس را از جمله طرح¬های در دست اجرای پالایشی کشور اعلام کرد.
وزیر نفت کشورمان ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای جوان درکشور، اظهار داشت : نسل جوان امروز، نسل تعامل است . باید به آنها اعتماد نمود و آنها را مورد حمایت قرار داد تا این نسل بتواند با کسب تجربه از گذشتگان ، راه¬گشای نسل آینده در این صنعت مهم کشور باشد چرا که نسل آینده برای آنهاست .
در خاتمه این مراسم ، آقای مهندس زنگنه به سؤالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد .