تاپ خبر۲۴: سیدکامل تقوی نژاد که در جمع صمیمی خبرنگاران سخن می گفت ضمن تبریک روز خبرنگاران به اصحاب رسانه از آنها به عنوان پیام آوران واقعی آگاهی بخشی نام برد و گفت: خبرنگاران زندگی خود را صرف ارتقاء سطح آگاهی و دانش جامعه کرده اند. وی افزود: با توجه به سرعت بالای تحولات جهانی، […]

تاپ خبر۲۴: سیدکامل تقوی نژاد که در جمع صمیمی خبرنگاران سخن می گفت ضمن تبریک روز خبرنگاران به اصحاب رسانه از آنها به عنوان پیام آوران واقعی آگاهی بخشی نام برد و گفت: خبرنگاران زندگی خود را صرف ارتقاء سطح آگاهی و دانش جامعه کرده اند.
وی افزود: با توجه به سرعت بالای تحولات جهانی، توسعه بدون ارتباطات، غیر قابل تصور بوده و رسانه ها با بیان واقعیتها، باعث تعالی و توسعه جوامع می شوند.
مدیرعامل بانک سپه رسالت اصحاب رسانه را مهم تر و حیاتی تر از سایر اقشار جامعه دانست و افزود: خبرنگاران باید ضمن شناخت شرایط حال برای بیان واقعیات، آینده را هم به منظور کمک به پیشرفت و توسعه، تحلیل و پیش بینی کنند چرا که جهت گیری های سیاسی و اجتماعی امروز براساس تحلیل ها و آینده نگری ها آنها است.
وی اظهار داشت: اگر از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برده می شود به معنای اولویت چهارم نیست بلکه به لحاظ اهمیت آگاهی بخشی رسانه اولویت اول جوامع آزاد است.
تقوی نژاد ضمن اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به جامعه در دین اسلام گفت: رسانه ها با کشف حقیقت و قضاوتهای بی طرفانه می توانند مسئولان را در تصمیم گیرهای کمک کرده و برای مردم بعنوان چراغ راه باشند.

* نقش حیاتی بانکها در خروج کشور از رکود
مدیرعامل بانک سپه درخصوص برنامه دولت برای خروج از رکود بدون تورم و نقش بانکها در این برنامه گفت: به دلیل بانک محور بودن اقتصاد کشور، در کلیه برنامه های اقتصادی باید نقش و جایگاه ویژه بانکها مد نظر قرار گیرد . با توجه به این مهم در لایحه دولت توانمند سازی بانکها برای حضور پر رنگ در عرصه اقتصاد دیده شده است.
وی اضافه کرد: در این لایحه رفع مشکلات بانکها با دولت و بخش خصوصی، بهبود شاخصهای مالی بانکها، بدهی های دولت به بانکها، مطالبات غیر جاری بانکها، طلب بانک مرکزی از بانکها، مدیریت نقدینگی و سایر مسائل مهم در حوزه بانکداری مورد توجه قرار گرفته است.
تقوی نژاد افزود: اگر موضوعات مربوط به بانکها حل و فصل شود آنها می توانند نقش مهمی در رفع معضلات تولید، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ایجاد توازن منطقه ای و افزایش اشتغال در جامعه داشته باشند.
وی از فراهم شدن امکان مشارکت بیشتر بانکها در تولید به واسطه استفاده از ابزارهایی مثل فاینانس و منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یک فرصت طلایی برای اقتصاد کشور در دولت تدبیر و امید نام برد و افزود: بانک سپه در سال ۹۳ عاملیت پرداخت حداقل ۸ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف همچون توسعه نفت و گاز و صنایع بالادستی، پتروشیمی، نیروگاهها، فولاد و سایر صنایع را بر عهده گرفته است.
مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: این بانک با بخش خصوصی برای توسعه میادین مشترک نفتی به عنوان بانک عامل قرارداد همکاری امضا کرده که در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد. این اتفاق تجربه خوبی برای همکاری شرکتهای بزرگ داخلی با بانکها به منظور سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت محسوب می شود.
تقوی نژاد گفت: بانک سپه همراه و همگام با سیاستهای دولت در سال ۹۲ به عنوان اولین بانک، اقدام به فروش بخشی از اموال و دارایی های مازاد خود کرد. در این راه همراهی وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری موجب شروع فعالیت مؤثردر این زمینه بوده است.
وی ضمن تاکید بر تمرکز بانکها به بانکداری بجای بنگاه داری، اظهارداشت: بخش خصوصی در حال حاضر توانایی و ظرفیت پذیرش خرید اموال و دارایی بانکها را ندارد. برای انتقال این دارایی به بخش واقعی اقتصاد باید زمینه شکل گیری بخشهای خصوصی و تعاونی توانمند فراهم شود.
مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک لیستی از اموال و دارایی های قابل فروش خود را آماده کرده و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید در حال زمینه سازی برای واگذاری این داراییها به متقاضیان است.
تقوی نژاد گفت: به اذعان مسئولان رده بالای کشور نقش آفرینی بانک سپه در خصوص سرمایه گذاری مولد و اشتغالزا، کمک به توسعه کشور،‌ کمک به تولید محصولات راهبردی و استراتژیک نظیر سنگ آهن، سیمان و نیروگاهی بین سایر بانکها یک استثنا است. با این حال بانک سپه آمادگی کامل را برای رعایت موازین قانونی و مقرارات شورای پول و اعتبار اعلام می کند.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه براساس مصوبه بانک مرکزی، بانکها مجازند ۴۰ درصد از سرمایه پایه خود را به بنگاه داری اختصاص دهند، افزود: نباید منابع بانکها را که شامل سپرده های مردم است با سرمایه پایه ای آنها اشتباه گرفت. با توجه به پایین بودن نسبت سرمایه پایه بانکها به منابع کل آنها، میزان بنگاه داری بانکها درصد بسیار کمی از نقدینگی و منابع بانکها را به خود اختصاص می دهد.
وی اظهار داشت: تصویر جامعه از بانکها و کارکنان زحمتکش آنها باید اصلاح شود چرا که سالمترین پرکارترین و بهره ورترین کارکنان نظام اداری کشور در سیستم بانکی مشغول به کارند. اصلاح تصویر ذهنی جامعه نسبت به بانکها و انعکاس زحمات ارزشمند و بی دریغ این قشر، رسالت مهم رسانه ها است.
تقوی نژاد از رسانه ها خواست تا اطلاعات دقیق و شفافی از نحوه فعالیت کارکنان نظام بانکی به جامعه ارائه کنند.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه متأسفانه برخی منشا تمام مفاسد اقتصادی را بانکها می دانند افزود: کارکنان بانکها با توجه به موقعیت شغلی و منابع تحت اختیارشان جزو سالم ترین کارکنان نظام اداری به حساب می آیند.
وی مقابله با فساد را یک امر واجب و ضروری دانست و اظهار داشت: اگر چه ممکن است همچون سایر دستگاهها برخی انحرافات و تخلفات نیز در بین کارکنان بانکها وجود داشته باشد اما نمی توان این تعداد اندک را به همه نظام بانکی تعمیم داد.
تقوی نژاد گفت: این وظیفه خطیر رسانه ها است تا قضاوت نادرست برخی در خصوص کارکنان صدیق و زحمتکش نظام بانکی را اصلاح کنند تا شرایط و فضای لازم برای فعالیت بانکها برای کمک به توسعه کشور مهیا شود.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه اولین جایی که با متخلفین و مفسیدن برخورد می کند، سیستم نظارتی داخلی خود بانکها است اظهارداشت: کارکنان صدیق و زحمتکش نظام بانکی خود مصرانه خواستار برخورد جدی با متخلفین در سیستم اداری از جمله نظام بانکی هستند.
وی افزود: جامعه باید به نظام بانکی و کارکنان آن اعتماد داشته باشد تا در سایه فضای همدلی و اعتماد بوجود آمده، تحقق اهداف کلان اقتصادی به کمک و نقش آفرینی بانکها میسر شود.
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه قوه قضاییه و کلیه نهادهای نظارتی با دقت کامل بر فعالیتهای اقتصادی مؤسسات مالی و بانکها نظارت دارند اظهار داشت: سیستم بانکی نهایت همکاری را در این خصوص با نهادهای فوق دارد.
وی افزود: نظام بانکی نقش اساسی را در توسعه اقتصادی کشور ایفا می نماید بنابر این باید انگیزه کافی در مدیران و کارکنان آن تقویت شود و نباید بی اعتمادی بین مردم و بانکها بوجود آید.

* جلالی نظری: به نقش رسانه ها در نیل به توسعه ایمان داریم
سیدعلی جلالی نظری مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ارزشمند رسانه ها اظهار داشت: امروزه گام نهادن در راه توسعه همه جانبه بدون وجود رسانه های آگاه و خلاق میسر نیست.
وی افزود: وظیفه ما در روابط عمومی سازمانها این است تا با فراهم کردن زمینه ارتباط دو سویه، شرایط را برای تحقق رسالت رسانه ها مبنی بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی فراهم کنیم.
مشاور مدیرعامل ضمن اشاره به تفکر حاکم بر مسئولین بانک سپه مبنی بر ارتباط دو سویه و مداوم با رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی از آنها خواست تا بانک سپه را در ارائه خدمات بهتر به مردم و کمک به توسعه پایدار یاری کنند.
وی گفت: بانک سپه برای اولین بار در اقدامی کم نظیر از کلیه رسانه ای فعال مکتوب و غیر مکتوب برای همکاری همه جانبه دعوت به عمل آورد و خوشبختانه پاسخ بسیار مناسبی نیز از سوی رسانه ها دریافت کرد.
جلالی نظری کسب رتبه های برتر در خصوص ارتباط با رسانه ها در جشنواره های مختلف را نتیجه این تفکر و همراهی ارزشمند رسانه ها عنوان کرد.