تاپ خبر۲۴: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که طی سال جاری در بانک مسکن در پیش گرفته‌ایم ارایه تسهیلات قابل قبول به انبوه‌سازان و تسهیل فرآیند اجرایی این قشر است. علیرضا بلگوری عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن با بیان این مطلب و با اشاره به برنامه ریزی های بانک مسکن برای خروج بازار مسکن از وضعیت رکود گفت: […]

تاپ خبر۲۴: یکی از برنامه‌ریزی‌هایی که طی سال جاری در بانک مسکن در پیش گرفته‌ایم ارایه تسهیلات قابل قبول به انبوه‌سازان و تسهیل فرآیند اجرایی این قشر است.

علیرضا بلگوری عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن با بیان این مطلب و با اشاره به برنامه ریزی های بانک مسکن برای خروج بازار مسکن از وضعیت رکود گفت: بدین‌معنا بانک مسکن با ایجاد الگوی زنجیره هدف بین فروشندگان مصالح، سازندگان ساختمان‌ها و خریداران یک ارتباط معنادار ایجاد و به عنوان حلقه واسط به پیشبرد پرداخت تسهیلات و فروش مصالحی که در حال حاضر در انبارهای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی است کمک می‌کند.
وی که در پانل تخصصی تامین مالی مسکن در پانزدهمین همایش سیاست¬های توسعه مسکن سخنرانی می¬کرد، تاکید کرد: با وجود تمام راهکارهایی که بانک مسکن در پیش گرفته واقعیت این است که در رکودی که از سال ۹۲ در بخش مسکن شاهد بودیم تاثیری ایجاد نشده است و شاید باید خیلی از بخش‌های اقتصادی کشور در این زمینه وارد شوند و کمک کنند. اخیرا توانستیم مجوزی را از بانک مرکزی مبنی بر تضمین معاملات فروش نسیه فروشندگان یا سازندگان واحدهای مسکونی به خریداران بگیریم؛ یعنی فروشندگان و یا سازندگان خود با مشتری‌ها به توافق برسند و بانک به عنوان حلقه واسط، ضامن و وصول‌کننده مسائل را برعهده بگیرد. این امکانی است که می‌توانیم به تولیدکنندگان و انبوه‌سازان بدهیم.