تاپ خبر۲۴: مشاور وزیر بهداشت از تدوین شیوه نامه تخصیص تسهیلات کم بهره سیستم بانکی برای مشاغل خرد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در جلسه مدیران عامل بانک ها خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا زالی با تاکید بر اینکه مفاد این جلسه درباره تدارک یک شیوه […]

تاپ خبر۲۴: مشاور وزیر بهداشت از تدوین شیوه نامه تخصیص تسهیلات کم بهره سیستم بانکی برای مشاغل خرد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در جلسه مدیران عامل بانک ها خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا زالی با تاکید بر اینکه مفاد این جلسه درباره تدارک یک شیوه نامه از سوی بانک ها برای کاهش ضرر و زیاد صاحبان مشاغل خرد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا بود، گفت: این شیوه نامه در قالب تسهیلات کم بهره و طولانی مدت خواهد بود.

وی حفاظت از کارکنان بانک ها و مروری بر اصول بهداشتی لازم در این زمینه را از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه بانک ها طی روزهای اخیر تجارب خوبی در ارتباط با ایجاد مکانیزم های مراقبتی از کارکنان کسب کرده اند. البته با این وجود تعدادی از پرسنل بانک ها متاسفانه درگیر بیماری کرونا شده و تعدادی هم شهدای خدمت داشته ایم.

زالی ادامه داد: استمرار، تعمیق و افزایش بهره مندی از بانکداری الکترونیک و مراجعه حداقلی مردم به شعب بانک ها میتواند در این روزها بسیار راهگشا باشد.

وی درباره مهلت سه ماهه تعویق پرداخت اقساط تسهیلات نیز تاکید کرد: بانک مرکزی در حال تدوین شیوه نامه مربوطه در چارچوب ضوابط ستاد ملی مقابله با کروناست و تولیت این موضوع بر عهده بانک مرکزی است.

مشاور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: برخی بانک ها با کمبود امکانات حفاظتی مواجه بودند که مقرر شد در مکانیزم های جبرانی وزارت بهداشت تامین این موارد دیده شود. همچنین قرار شد درباره وحدت رویه برای استمرار نوع و میزان فعالیت شعب و نحوه خدمت رسانی سیستم بانکی در این روزها مسایل با ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.