تاپ خبر۲۴:رییس کارگروه تلفن‌همراه در مجمع عالی واردات از تخلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم در خصوص اعطای نمایندگی یکی از برندهای موبایلی به شرکت “بازرگانی ایران” خبر داد. به گزارش روابط عمومی کارگروه تلفن همراه،”مهدی عبقری” با اشاره به ادعای جدید “شرکت ایران” در خصوص نمایندگی جدید واردات سونی به کشور […]

تاپ خبر۲۴:رییس کارگروه تلفن‌همراه در مجمع عالی واردات از تخلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم در خصوص اعطای نمایندگی یکی از برندهای موبایلی به شرکت “بازرگانی ایران” خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه تلفن همراه،”مهدی عبقری” با اشاره به ادعای جدید “شرکت ایران” در خصوص نمایندگی جدید واردات سونی به کشور اعلام کرد: در حال حاضر شرکت “آرمان همراه آرین” تنها نماینده سونی در ایران به شمار می‌آید و این در حالی است که دفتر مرکزی سونی نیز این موضوع را تایید کرده و همچنین ادعای شرکت فوق را کذب دانسته است.

وی با اشاره به یک سری اقدامات صورت گرفته خارج از عرف برخی مسوولان وزارت بازرگانی در آخرین روزهای کاری دولت دهم افزود: متاسفانه با اشاره به تخلفات صورت گرفته برخی از مسولین در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم، شرکت بازرگانی ایران توانست بدون در اختیار داشتن نامه مخصوص (تنفیذنامه) از دفتر مرکزی استکهلم سوئد سونی به اعطای نمایندگی بپردازند که این امر قانونی نیست.

عبقری با اشاره به بدون در اختیار داشتن برگه تنفیذنامه شرکت بازرگانی ایران برای اخذ نمایندگی سونی در ایران گفت:

لازمه نمایندگی سونی در ایران مجوز رسمی از کشور مبدا است و این در حالی است که در سال گذشته وزارت بازرگانی تا آخرین لحظه حتی در تعطیلات نوروز مدعی بود که بدون برگه تنفیذنامه رسمی صدور مجوز نمایندگی در ایران برای واردکننده انحصاری این برند یعنی آرمان همراه آرین امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر موضوع فوق، قرار گرفتن نام شرکت “بازرگانی ایران” در سایت وزرات بازرگانی را نوعی تخلف جدید این وزارت‌خانه دانست و افزود: فعالیت شرکت بازارگانی ایران در بخش صوت و تصویر سونی در حالی است که فعالیت این شرکت از کشور مبدا یعنی ژاپن و در بخش موبایل از سوئد صورت می‌گیرد، که متاسفانه تا کنون مجوزی در خصوص نمایندگی از سوئد به این شرکت داده نشده است.

رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه دفتر مرکزی سونی به هیچ شرکتی به جز آرمان همراه آرین مجوز نمایندگی در ایران اعطا نکرده، افزود: تنها نماینده و گارانتی اصلی در خصوص گوشی‌های سونی در ایران  شرکت آرمان همراه آرین است.