تاپ خبر۲۴ :ششمین همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان آذربایجان شرقی، با حضور استاندار، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در آستانه هفته تامین اجتماعی در همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان آذربایجان شرقی، با اعلام […]

تاپ خبر۲۴ :ششمین همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان آذربایجان شرقی، با حضور استاندار، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در آستانه هفته تامین اجتماعی در همایش تکریم کارفرمایان کارآفرین استان آذربایجان شرقی، با اعلام اینکه تعامل مطلوب و سازنده بین شرکای اجتماعی از جمله اتاق بازرگانی تبریز و سازمان تأمین اجتماعی برقرار است، گفت: بودجه سال ٩۶ سازمان تأمین اجتماعی ٨٢ هزار میلیارد تومان است که بیش از ٨۵ تا ٩٠ درصد این بودجه از محل حق بیمه و با همدلی و همراهی کارفرمایان تأمین می شود.
رحیم اردلان با اعلام اینکه به منظور تعامل با شرکای اجتماعی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید احیا شد، افزود: با برگزاری فعالیتهای گسترده و جلسات مشترک با تشکلهای کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی، موانع و مشکلات احصا و در جهت اصلاح و روانسازی بخشنامه و ضوابط اجرایی اقدامات موثری انجام شده و تلاش کردیم تا در کنار کارفرمایان بوده و موانع تولید را رفع نماییم و بر این باور هستیم که هر چه رونق اقتصادی فراهم آمده و فعالیت کارگاهها تداوم داشته باشد، منابع مورد نیاز سازمان به جهت توسعه خدمات نیز تأمین خواهد شد.
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، توسعه خدمات الکترونیک و غیرحضوری را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید دانست و اذعان داشت: این اقدام ضمن افزایش سطوح دسترسی و تسهیل و تسریع خدمات، با صرفه جویی در هزینه های ارائه خدمات، موجبات صیانت از منابع شرکای اجتماعی را فراهم آورده است.
وی افزایش ارائه خدمات درمانی در سطح کشور را از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در طی سالهای اخیر عنوان و تصریح کرد :٢۵ مرکز درمانی شامل ٨ بیمارستان در کشور احداث شده است و مراحل احداث درمانگاه عجبشیر، هشترود، ملکان و بیمارستان ٣٢٧ تختخوابی تبریز نیز در حال طی کردن مراحل اجرایی است.
اردلان، افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران به میزان ٩٠ درصد طی ۴ سال دولت تدبیر و امید را از دیگر اقدامات اساسی سازمان تأمین اجتماعی در جهت ارتقای معیشت و رفاه عمومی بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با نگرش موجود در سطح مدیریت عالی سازمان، این اقدامات در جهت تسهیل امور کارفرمایی و ارتقای کمی و کیفی خدمات همچنان تداوم خواهد داشت.
استاندار آذربایجان‌شرقی:
رفاقت متقابل بین واحدهای تولیدی و سازمان تأمین اجتماعی حاکم است
دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با بیان اینکه حاضرین در این همایش و کارآفرینان استان، کارفرمایان شایسته این مرز و بوم و چهره‌های ملی تولید کشور هستند که افتخارات بزرگی برای استان کسب کرده‌اند ، افزود: بر اساس ارزیابی‌های سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی، آذربایجان‌شرقی در اجرای سه آیتم از چهار آیتم ابلاغی وزرات کشور، رتبه نخست را کسب کرده و تنها در اجرای آیتم پروژه‌های نیمه تمام ، جایگاه دوم را بدست آورده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در این استان ، کارفرمایان و کارگران به مثابه دو بال یک پرنده در کنار هم بوده و باعث شده اند که این استان کمترین واحد مشکل‌دار کشور را داشته باشد، افزود :تعداد محدودی واحد تولیدی هم که دارای مشکل هستند، ناشی از عدم اراده صاحبان آن واحدها برای اصلاح است.
دکتر اسماعیل جبارزاده، با بیان اینکه اعتماد مردم به تداوم دولت تدبیر و امید، قطعاً باعث ایجاد آرامش و ثبات در بازار و تولید و آرامش روحی جامعه اقتصادی کشور خواهد شد، از افتتاح پروژه یک میلیارد یورویی به منظور تولید ۵ هزار مگا وات برق خبر داد و افزود: بایستی کارفرمایان و کارآفرینان در جهت ایجاد اشتغال، اقدام موثر انجام دهند و ما نیز قول می دهیم همانند چهار ساله گذشته در کنار کارفرمایان خواهیم بود و در جهت حل و رفع مشکلات آنان تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: شما کارآفرینان گمان نکنید کسانی که در سازمان های مرکزی هستند اشرافیت به همه مسائل داشته و بی‌نیاز از همفکری شما هستند، هر آنچه که فکر می‌کنید برای تولید و ایجاد شغل بیشتر نیاز است اعلام نمایید تا در سطوح ملی پیشنهاد و پیگیری شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۵٠٠ واحد تولیدی مورد حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند، افزود: ٧۵٠ واحد توسط سیستم بانکی و ٧۵٠ واحد در قالب طرح احیا مورد حمایت قرار گرفته اند.
دکتر جبارزاده با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی ظرفیت ایجاد ۵٠ هزار شغل را دارد، تصریح کرد: باید در سال جدید یکی از استانهای برتر در حوزه اشتغال ‌زایی باشیم و ملاک این عملکرد تعداد بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.
دکتر جبار زاده با بیان اینکه تسهیل و روانسازی امور در سازمان تأمین اجتماعی محقق شده و رفاقت و صمیمت مطلوب و متقابل بر اساس منافع دو طرفه بین واحدهای تولیدی و سازمان تأمین اجتماعی، حاکم است.
وی تصریح کرد: این تعامل خود تسهیل کننده امر تولید و اشتغال و رفع کننده موانع تولید است و امیدوار هستیم همین سیاستها و نگرش به جامعه کارفرمایی و کارگری همچنان تداوم داشته باشد و شاهد آن باشیم که کارفرمایان و کارگران سازمان تأمین اجتماعی را سازمانی متعلق به خود و حامی و پشتیبان خود تلقی کنند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی:
کارفرمایان و کارگران عناصر اصلی تشکیل دهنده سازمان تأمین اجتماعی هستند
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در این همایش از بخشودگی بیش از ۶۵ میلیارد تومان از جرائم کارفرمایان این استان خبر داد.
جعفر سمساری، برگزاری این همایش را فرصت مغتنمی در جهت تجلیل و قدردانی از نمادهای کارآفرینی و نیز تبیین مفهوم کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش سازمانی و خرد جمعی دانست و اذعان داشت :بر این باور هستیم که کارگران و کارفرمایان، عناصر اصلی تشکیل دهنده سازمان تأمین اجتماعی هستند و همکاری و همراهی سه جانبه میان دولت، کارگران و کارفرمایان تنها راه تعالی و افزایش توان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات هر چه مطلوبتر و جامع تر به ذینفعان است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ویژه کارآفرینی و کارسازی در مبانی فقه اسلامی، تصریح کرد: فرهنگ تکریم کار، بایستی در سطح جامعه و بدنه سازمان جلوه کند.
سمساری گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای ایفای وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از نیروهای مولد جامعه، با اتکا به تعاملات سازنده و اثرگذار با شرکای اجتماعی و فعالین اقتصادی، کارآفرینان، مبتکران و افراد صاحب مهارت در برنامه های سازمان، اقدامات اساسی را در طی سالهای اخیر انجام داده است.
وی خاطر نشان کرد: در جهت بهبود فضای کسب و کار، طی سال ١٣٩۵ بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب طی دو مرحله همگام با سراسر کشور در استان اجرا شد که در این طرح بالغ بر ٣٧۵٧ درخواست بخشودگی در استان واصل شده و بیش از ۶۵ میلیارد تومان از جرائم حق بیمه کارفرمایان بخشوده شده است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ١٠٣ میلیارد تومان از بابت معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان در قالب بند واو ماده ٨٠ قانون برنامه توسعه پنجم کشور به کارفرمایان استان تعلق گرفته است.
وی افزود: تسهیل و تسریع صدور مفاصا حساب جهت تمدید کارت بازرگانی کارفرمایان، تقسیط بلند مدت بدهی کارفرمایان، اجرای ماده ۴٠ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی در جهت تسهیل امور مرتبط با کارگاه های تولیدی، صنعتی و فنی و نیز بازنگری در ضوابط انجام بازرسی از دفاتر قانونی کارگاهها از اقدام دیگر اقدامات مهم این سازمان در جهت رونق اشتغال و تولید بوده است.
سمساری با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در سازمان تأمین اجتماعی در چهار سال گذشته، ارائه خدمات غیرحضوری را اقدامی در جهت افزایش و سهولت دسترسی مخاطبین به خدمات دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ٩۵ درصد لیست های حق بیمه به صورت اینترنتی به شعب تأمین اجتماعی این استان ارسال می شود.
وی ، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، صدور برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص، صدور احکام و فیش حقوقی بازنشستگان و مشاهده سوابق بیمه شدگان را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی معرفی کرد و افزود: طی سال جاری طرح پرونده الکترونیک بیمه شدگان و کارت هوشمند سلامت نیز به بسته خدمات غیرحضوری سازمان افزوده خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:
کارفرمایان همکاران اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی هستند
مهندس صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این همایش با مطلوب ارزیابی کردن برگزاری همایش ارزنده تکریم کارفرمایان به عنوان همکاران اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی، فعالیت و تولید با کیفیت در جهت مقابله با نهادینه شدن قاچاق کالا در شرایط اقتصادی موجود را شایسته تجلیل و تکریم دانست.
مهندس حسن زاده با تأکید بر اینکه مدیران واحدهای اقتصادی با تولید کالای با کیفیت، نیاز به واردات کالاهای بی کیفیت خارجی را مرتفع کنند، تصریح کرد: ارج نهادن به تلاش کارفرمایان و معرفی آنان به جامعه، اقدامی شایسته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه بزرگترین دغدغه کشور و مسئولین نظام موضوع بیکاری است، اذعان داشت: امیدوار هستیم با برنامه ریزی و اصلاح زیرساختهای کشور این معضل رفع شود.
وی با اشاره به توانمندی های استان آذربایجان شرقی گفت: بایستی به این توانمندیها توجه شده و این ظرفیت برای توسعه هر چه بیشتر این استان مورد استفاده قرار گیرد.
مهندس حسن زاده با اشاره به اتمام تبصره ماده ٨٠ قانون برنامه توسعه پنجم کشور بر لزوم حمایت از کارفرمایان تأکید کرد و افزود: طرح استاد شاگردی که مورد تصویب قرار گرفته، موجبات رونق اشتغال را فراهم خواهد آورد.