مدیر عامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند با تاکید بر این که فعلا ترکیبات الکلی را به بنزین اضافه نمی‌کنیم، اظهار کرد: با بررسی‌های بیشتر و طراحی موتور‌های خاص در آینده مشکلی برای مصرف متانول یا اتانول نخواهیم داشت. به گزارش تاپ خبر ۲۴به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی اکبر میرقادری  تاکید […]

مدیر عامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند با تاکید بر این که فعلا ترکیبات الکلی را به بنزین اضافه نمی‌کنیم، اظهار کرد: با بررسی‌های بیشتر و طراحی موتور‌های خاص در آینده مشکلی برای مصرف متانول یا اتانول نخواهیم داشت.

به گزارش تاپ خبر ۲۴به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی اکبر میرقادری  تاکید کرد: با بررسی های بیشتر در آینده و طراحی موتورهایی که قابلیت مصرف بنزین متانولی را دارند، از نظر استانداردها مشکلی برای مصرف متانول یا اتانول به عنوان پایه‌های الکلی برای بهبود سوخت بنزین نخواهیم داشت.

 وی ادامه داد: در تولید بنزین متانولی باید به مولفه‌هایی چون دوفاز شدن در صورت استفاده از آب، بحث فنی و تولید نوعی موتور که بنزین با پایه الکلی را مصرف کند، توجه کرد.

 مدیرعامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند با اشاره به این‌که در کشورهایی از جهان از بنزین متانولی استفاده می‌شود، گفت: در دنیا بین سه تا ۱۵ درصد حجمی از پایه‌های الکلی به عنوان افزودنی برای افزایش بهبودی سوخت استفاده می‌کنند و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

 میرقادری با تاکید بر تولید بنزین متانولی در دنیا اظهار کرد: فعلا در ایران ترکیبات الکلی را به بنزین اضافه نمی‌کنیم اما باید توجه داشت که در سایر نقاط دنیا با توجه به نوع موتور طراحی شده و ترکیباتی که برای کمپوزیشن بنزین در نظر گرفته می‌شود، از ترکیبات الکلی با پایه متانول و گاهی اتانول به عنوان افزودنی استفاده می‌شود.

 به گزارش ایسنا پس از رونمایی از بنزین متانولی در ایران، انجمن خودروسازان درباره تبعات تولید بنزین اتانولی بر سلامت جامعه هشدار داد.

 همچنین این انجمن تاکید کرد که خودروهای ایران توان مصرف بنزین متانولی را ندارند و استفاده از این نوع سوخت باعث آتش‌سوزی و حتی کور شدن افراد جامعه می‌شود.