تاپ خبر۲۴: مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، از برگزاری نخستین جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه، به‌مناسبت ۲۵ تیرماه روز تأمین‌اجتماعی خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس تقی‌پور گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، در چارچوب رویکرد دولت تدبیر ‌‌و ‌امید در راستای تحقق شعار تأمین‌اجتماعی به‌عنوان حق […]

تاپ خبر۲۴: مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، از برگزاری نخستین جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه، به‌مناسبت ۲۵ تیرماه روز تأمین‌اجتماعی خبر داد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس تقی‌پور گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، در چارچوب رویکرد دولت تدبیر ‌‌و ‌امید در راستای تحقق شعار تأمین‌اجتماعی به‌عنوان حق شهروندی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر جامعه با نقش و اهمیت خدمات این سازمان فراگیر ‌اجتماعی، نخستین جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه را در سال جاری برگزار می‌کند.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان مهم‌ترین و محوری‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور، نیمی از جمعیت کشور را زیرپوشش خود دارد و با ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی، ارتباطی جدی و مستمر با کارآفرینان، نیروهای مولد و قشر شریف بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی این سازمان دارد.
وی تصریح کرد: بار اصلی برقراری، حفظ و تعمیق ارتباط با شرکای اجتماعی سازمان و نیز تعامل با نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور که تصمیمات آنها بر عملکرد این سازمان تأثیرگذار است، بر دوش رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای است. برگزاری جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه، فرصتی برای تقویت این تعاملات و قدردانی از جایگاه خطیر اصحاب رسانه در حوزه تأمین‌اجتماعی فراهم می‌آورد.
تقی‌پور ادامه داد: این جشنواره در ۷ رشته مرتبط با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و ۳ رشته رادیو و تلویزیونی برگزار خواهد شد. رشته‌های مربوط به مطبوعات و خبرگزاری‌ها شامل مقاله، یادداشت، مصاحبه و گفت‌وگو، گزارش‌های خبری و تحلیلی، طرح وکاریکاتور، عکس و طنز مکتوب است. در بخش رادیو و تلویزیونی نیز برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی می‌توانند در رشته‌های گزارش (خبری، ویژه خبری و …)، مستند (خبری و غیرخبری)، مصاحبه و گفت‌وگو (زنده و ضبطی)، با ارسال آثار تولیدی خود در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: کلیه پژوهشگران، نویسندگان، خبرنگاران، گزارشگران، مترجمان، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و طنزنویسان در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گزارشگران و خبرنگاران، سردبیران، تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان صدا و سیما می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، آثار خود را در رشته‌های گفته‌شده، حداکثر تا ۱۵ آذر ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال یا ارائه کنند.
تقی‌پور در خصوص محورهای موضوعی این جشنواره نیز گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در کلیه موضوعات مرتبط با حوزه کلان رفاه، بیمه‌ها و تأمین‌اجتماعی مانند تبیین مفهوم تأمین‌اجتماعی به‌عنوان حق شهروندی، تفاوت‌های بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های بازرگانی از حیث ساختار منابع و …، الزامات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی، معرفی و نقد خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی، چالش‌های اساسی نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی کشور، چرایی و ابعاد بدهی‌های بیمه‌ای نهاد دولت و راه‌حل‌های متصور برای بازپرداخت آن، تفاوت‌ها و تمایزات ساختاری حوزه‌های حمایتی و بیمه‌ای در نظام کلان رفاه و تأمین‌اجتماعی و در نهایت مقایسه تأمین‌اجتماعی کشور با سازمان‌های مشابه در خارج از کشور، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در خصوص شرایط شرکت در جشنواره اعلام نمود: آثار ارسالی باید در فاصله زمانی ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ تا ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۴ در یکی از رسانه‌های سراسری یا محلی منتشر یا از شبکه‌های سراسری یا استانی صدا و سیما پخش شده باشند.
وی افزود: هر یک از متقاضیان می‌توانند حداکثر در ۲ رشته شرکت کنند و در هر رشته، حداکثر ۳ اثر قابل پذیرش است. وی اظهار داشت: در مورد برنامه‌های رادیو و تلویزیونی، ارسال لوح فشرده برنامه پخش‌شده (در تلویزیون با لوگوی شبکه) با ذکر مشخصات کامل اثر و خالق یا خالقان آن و تاریخ دقیق پخش و نام شبکه ضروری است همچنین عکاسان، طراحان و کاریکاتوریست‌های علاقه‌مند به شرکت در جشنواره نیز باید علاوه بر ارسال نسخه‌ چاپی یا انتشاریافته اثر، لوح فشرده آثار را نیز با فرمت JPEG به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: در نهایت، در هر یک از رشته‌های جشنواره، به انتخاب هیأت داوران متشکل از استادان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاران ارشد، ۳ نفر به‌عنوان افراد برگزیده اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌شوند و جوایز ویژه‌ای در مراسم اختتامیه دریافت می‌کنند.
تقی‌پور درباره نحوه ارسال آثار گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره باید فرم PDF مشخصات آثار را با مراجعه به پایگاه رسمی جشنواره به نشانی www.tamin.ir (درگاه جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه) دانلود و پس از تهیه نسخه چاپی و تکمیل آن به تعداد آثار ارسالی، به همراه اصل آثار انتشار یافته در مطبوعات و خبرگزاری‌ها یا لوح فشرده برنامه پخش‌شده رادیو و تلویزیونی به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان دوازدهم، پلاک ۲۲، مؤسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، زمان و مکان برگزاری مراسم اعطای جوایز به برترین‌های این جشنواره، متعاقباً اعلام خواهد شد.