تاپ خبر۲۴:هوش مصنوعی و پردازش پر قدرت برای تغییر شیوه زندگی، کار و سرگرمی مردم. در آغاز سال جدید میلادی، به نظر می‌رسد اختراعات و ابداعاتی که طی دهه گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم، قرار است تأثیر مهمی بر سال ۲۰۲۰ و دهه جدید داشته باشند. از محصولات باهوش‌تری که با هوش مصنوعی ترکیب‌شده‌اند تا شبکه‌های […]

تاپ خبر۲۴:هوش مصنوعی و پردازش پر قدرت برای تغییر شیوه زندگی، کار و سرگرمی مردم.

در آغاز سال جدید میلادی، به نظر می‌رسد اختراعات و ابداعاتی که طی دهه گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم، قرار است تأثیر مهمی بر سال ۲۰۲۰ و دهه جدید داشته باشند.

از محصولات باهوش‌تری که با هوش مصنوعی ترکیب‌شده‌اند تا شبکه‌های سریع‌تر، در آینده راحتی و آسودگی بسیار بیشتری را به همراه تجربه‌هایی همه‌جانبه برای مصرف‌کنندگان به ارمغان خواهند آورد.

مدت‌ها است که هوش مصنوعی به آینده تکنولوژی تبدیل‌شده، اما حداقل به لطف فریم‌ورک کاملاً اختصاصی ال‌جی برای هوش مصنوعی پیشرفته، ۲۰۲۰ سالی است که شاهد گام‌های بلندی در این زمینه خواهیم بود.

چارچوب معرفی‌شده در نمایشگاه الکترونیک مصرف‌کننده (CES 2020)، نقشه راهی برای ادغام هوش مصنوعی در سراسر اکوسیستم محصولات ال‌جی است. این رویکرد ساختار‌یافته طلیعه‌دار ظهور روزافزون ابزارهایی پیشرفته‌تر برای بهبود زندگی کاری و شخصی انسان‌ها است و مثال‌هایی چون سیستم تهویه مطبوع ThinQ که خودکار شده و با تشخیص صدا و دستورات ساده صوتی عمل می‌کند، به معیاری برای کارآمدی خانه هوشمند تبدیل‌شده‌اند.

از سوی دیگر با وسایلی چون نسل جدید جاروبرقی روباتی R9 که با جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات محیطی سعی دارد با یادگیری الگوهای کاربری، دستورات را به شکل بهینه‌تری اجرا کند؛ با سبک جدیدی از شخصی‌سازی ابزارها روبرو هستیم؛ و به دنبال آن شاهد هوش مصنوعی پیشرفته‌ای خواهیم بود که سعی دارد با فهم دلایل منطقی عادات رفتاری و روندهای کاری، نیازهای کاربر نهایی را بهتر درک کرده و به اجرا درآورد. حتی در آینده ممکن است شاهد مدل‌هایی از هوش مصنوعی باشیم که با آزمون فرضیه‌ها از طریق یادگیری تجربی، به محصولات اجازه می‌دهد که شیوه کارکردشان را بهبود بخشند.

با اتصال اینترنت اشیا به هوش مصنوعی، دامنه وسیعی از تکنولوژی‌ها، محصولات و سرویس‌ها قادرند در هماهنگی کامل با چارچوب خانه هوشمند کار کنند. ThinQ می‌تواند با کاهش بار وظایف مادی و توانمندسازی کاربران برای صرف وقت بیشتر برای پرداختن به لذایذ و سرگرمی‌هایشان، گام بلندی در این زمینه بردارد.

طبق گزارش Kenneth Research، بازار جهانی خانه هوشمند ۵۵.۶۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ ارزش‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۷۴.۲۴ میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود، استاندارد‌سازی بیشتر و گسترده‌تر فریم ورک و محصولات محرک اصلی این رشد باشد که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان بتوانند به طور همزمان از پلتفرم‌های گوناگون خانه هوشمند استفاده کنند.
زیربنای تمام این‌ها، توسعه و مقبولیت گسترده ۵G و Wi-Fi 6 خواهد بود. این موضوع امکان ارتباط بسیار سریع‌تر میان ابزارها را فراهم آورده و به ایجاد شبکه‌های قدرتمند‌تر می‌انجامد که امکان دسترسی و پردازش بهتر داده‌ها را ممکن می‌سازند. علاوه بر این، ۵G خانه‌های هوشمند را از شر سیم‌ها و کابل‌ها خلاص کرده و همه کارها را با صرف انرژی کمتری انجام می‌دهد.

در این چرخه مطلوب، هوش مصنوعی از تکنولوژی قدرتمند‌تری استفاده می‌کند که به شکل روزافزون راه خود را به لوازم‌خانگی هوشمندی همچون آینه اتاق پرو ال‌جی باز می‌کند. این محصول با استفاده از دوربین سه‌بعدی بدن کاربر را اسکن کرده و به شکل مجازی لباس‌ها را روی تن این اسکن زنده امتحان می‌کند. در آشپزخانه هم سیستم باغ خانگی هوشمند ال‌جی می‌تواند به یخچال LG ThinQ متصل شده و به شکل خودکار دقیق‌ترین محیط لازم ازنظر دما و آب را برای بذرها فراهم آورد.

برای سرگرمی‌های خانگی بی‌حدومرز، تلویزیون‌های ۸K OLED و NanoCell ال‌جی با کمک پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته α (Alpha) 9 Gen 3، انقلابی در تجربه‌های دیداری و شنیداری به راه انداخته‌اند. پردازنده‌های پیشرفته، استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای بهبود کیفیت صدا و تصویر را امکان‌پذیر ساخته‌اند و میزبانی مناسب برای قابلیت‌های جدید منابع محتوایی گوناگون همچون فیلم‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های ورزشی هستند.