تاپ خبر۲۴: بانک ملت با قرار گرفتن در جایگاه ششم در فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴، جایگاه نخست را در بین بانک های بورسی در این زمینه به خود اختصاص داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، ۹ بانک در فهرست ۵۰ […]

تاپ خبر۲۴: بانک ملت با قرار گرفتن در جایگاه ششم در فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴، جایگاه نخست را در بین بانک های بورسی در این زمینه به خود اختصاص داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، ۹ بانک در فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس در سه ماه نخست سال جاری قرار گرفتند که در این میان بانک ملت با قرار گرفتن در جایگاه ششم، بالاتر از سایر بانک ها قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، شناسایی شرکت های فعال تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب داد و ستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) صورت می گیرد.
این گزارش حاکی است، ۵۰ نماد فعال تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه شده و هر سه ماه به روز می شود.