تاپ خبر۲۴: ۸ سال از تأسیس اولین شعبه بانک‌پاسارگاد در جوار مرقد امام همام، حضرت امام رضا (ع)، گذشت. ۸ سال از روزی که با ایشان عهد بستیم، اندیشه‌ای جزء خدمت به مردم و اجرای بانکداری اسلامی نداشته‌باشم گذشت و امروز در آستانه آغاز نهمین سال از فعالیت بانک‌پاسارگاد، خداوند را شاکریم که توانسته‌ایم قدم‌های […]

تاپ خبر۲۴: ۸ سال از تأسیس اولین شعبه بانک‌پاسارگاد در جوار مرقد امام همام، حضرت امام رضا (ع)، گذشت. ۸ سال از روزی که با ایشان عهد بستیم، اندیشه‌ای جزء خدمت به مردم و اجرای بانکداری اسلامی نداشته‌باشم گذشت و امروز در آستانه آغاز نهمین سال از فعالیت بانک‌پاسارگاد، خداوند را شاکریم که توانسته‌ایم قدم‌های مؤثری در پیشرفت کشورمان ایران برداریم چرا که اعتقاد داریم: ” آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده‌است”
با استعانت از پروردگار متعال و یاری حضرت امام‌رضا (ع)، توانسته‌ایم به میثاق‌های بانک‌پاسارگاد – اجرای قوانین بانکداری‌اسلامی، عدم ایجاد یک بانک صنفی برای شخص یا گروه خاص و عدم تبدیل به بانکی که حیاط خلوت عده خاصی باشد – جامه عمل بپوشانیم. این بانک در این مدت به‌خوبی بانکداری اسلامی را سرلوحه کار خود قرارداده‌است. به‌طوری‌که طبق آخرین اعلام نشریه معتبر بنکر، بانک برتر جمهوری اسلامی ایران در زمینه بانکداری اسلامی در سال ۲۰۱۳ معرفی شده‌است.
بانک‌پاسارگاد در مدت ۸ سال فعالیت، نقش خود را به عنوان حمایتگر بخش‌های اقتصادی، تولیدی، عمرانی، آبادانی و… به خوبی ایفا کرده و در پروژه‌های عظیم فولادی، سیمانی و … سرمایه‌گذاری‌های مؤثری کرده‌است.
همچنین این بانک علاوه با حضور فعال در زمینه اقتصادی و به عنوان تنها بانکی که از سیستم کربنکینگ خود بهره می‌برد، توانسته انواع خدمات بانکی را ارایه کرده و خلاقیت و نوآوری را در زمینه بانکداری الکترونیک تجلی بخشد که از جمله آن می‌توان به ارایه کارت مجازی، آنی بانک پاسارگاد، پرداخت امن پاسارگاد، اس ام اس بانک، پرداخت همراه پاسارگاد، سامانه نوبت‌دهی هوشمند، همراه بانک‌پاسارگاد و … همچنین ارایه انواع سپرده‌های نوید ۵، سپرده اندوخته فردا، حج، دانش‌آموزی، حساب‌سپرده‌سرمایهگذاری ۵ ساله ویژه ۹۲ ، سپرده سرمایه‌گذاری ۲ تا ۵ ساله سود در سرسید و … اشاره کرد. بانک‌پاسارگاد برای مشتریان گرامی ارزش ویژه‌ای قائل است و آنها را “ذات بانک” می‌داند. از این‌رو با راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک‌پاسارگاد و ارایه انواع طرح‌های انگیزشی مانند طرح ریتون گامی مؤثر در جهت افزایش رضایتمندی این عزیزان برداشته‌است. این بانک‌ همچنین سپرده‌گذاران خود را به هزینه خود تحت پوشش بیمه‌های حوادث، هزینه‌های‌بیمارستانی، آتش‌سوزی منزل مسکونی، تخفیف بیمه بدنه‌اتومبیل و بیمه‌تکمیلی حادثه می‌کند.
علاوه بر این بانک‌پاسارگاد نگاه ویژه‌ای نیز به بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و به‌طور کلی مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته و دارد. انجام اقدامات انسان‌دوستانه‌ای مانند آزاد کردن زندانیان جرائم غیرعمد، توجه به حفظ محیط‌زیست به‌عنوان یک بانک سبز، حمایت و تقدیر از نخبگان کنکور سراسری، راه‌اندازی دانشگاه خاتم، تجلیل و حمایت از ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک و همچنین رشته‌هایی مانند کوهنوردی، فوتسال، کشتی و …، حمایت از فیلم موفق “جدایی نادر از سیمین” برنده جایزه اسکار و … گوشه‌ای از اقدامات بانک‌پاسارگاد در جهت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود هستند.
در این راستا بانک پاسارگاد موفق به کسب جوایز و عناوین متعددی نیز شده‌است که همگی نشان از حرکت صادقانه و فعالانه این بانک است. به عنوان مثال می‌توان به کسب تندیس برترین شرکت ایران در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر، تندیس زرین جایزه مدیریت سلامت اداری (سازمان ناب)، تندیس ملی بهره‌وری چهارمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری به عنوان سازمان بهره‌ور، تندیس سازمان برگزیده همایش روز ملی ارتقای سلامت اداری، نشان زرین بنگاه همگام با بهره‌وری و …اشاره کرد. همچنین بانک‌پاسارگاد همواره سعی دارد در مسیر تعالی و سرآمدی سازمانی قدم بردارد به‌طوری‌که موفق شد در سال ۱۳۹۲، تندیس بلورین تعالی‌سازمانی و همچنین نشان برنزی تعالی منابع انسانی را کسب کند.
بانک‌پاسارگاد تنها به فعالیت در مرزهای کشور نمی‌اندیشد و قصد دارد پرچم کشورمان را بر بال‌های بانک‌پاسارگاد به احتزاز درآورده و آوازه نام ایران را در جهان طنین‌انداز کند. از این‌رو کسب جایگاه شایسته در بین ۵۰۰ شرکت جهان و احراز رتبه اول در بین بانک‌های خاورمیانه جزء چشم‌اندازهای این بانک تعریف شده‌ و در نیل به این چشم‌اندازها موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده‌است. به‌طوریکه طبق اعلام نشریه معتبر بنکر، بانک‌پاسارگاد به عنوان بانک سال جمهوری‌اسلامی ایران در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. پیش از این نیز این بانک از سوی نشریه معتبر بنکر، بانک سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ انتخاب شده‌بود.
بانک‌پاسارگاد مسیر خدمت‌رسانی به هم‌میهنان گرامی را در نهمین سال فعالیت خود نیز پی می‌گیرد و بزرگ‌ترین افتخار خود را جلب رضایت مردم و ارایه خدمات بانکی به بهترین نحو ممکن می‌داند. در این راه نیز بار دیگر از خداوند متعال طلب یاری کرده و امیدوار است بتواند با تلفیق دانش، تجربه و عشق به خدمت، گام‌های اساسی در راه پیشرفت کشور بردارد.