تاپ خبر۲۴ : استاد صاحب نام مجسمه سازی ایران در بازدید از موزه بانک سپه با بیان اینکه این موزه بسیار غنی و زیباست گفت: این بازدید، نوری را بر تاریکیهای زندگی من تابند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه، استاد حسن ارژنگ نژاد که از سن ۱۲ سالگی زندگی اش با مجسمه سازی […]

تاپ خبر۲۴ : استاد صاحب نام مجسمه سازی ایران در بازدید از موزه بانک سپه با بیان اینکه این موزه بسیار غنی و زیباست گفت: این بازدید، نوری را بر تاریکیهای زندگی من تابند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه، استاد حسن ارژنگ نژاد که از سن ۱۲ سالگی زندگی اش با مجسمه سازی پیوند خورده و از ماندگارترین و بلندترین آثار او، مجسمه معروف در میدان حر تهران است، از موزه بانک سپه بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: موزه بانک سپه فوق العاده جالب است. من موزه های بسیاری را در ایران و جهان دیده ام، موزه شما بسیار غنی و زیباست.
او که در کارنامه آثارش مجسمه فردوسی در توس، آرش کمانگیر در کاخ سعدآباد، نیم تنه جبار باغچه بان در مدرسه ناشنوایان تهران و… را دارد گفت: موزه داری یکی از واجبات بانکداری است.
او با بیان اینکه موزه از نقش موثری در معرفی بانک سپه و نیز حفظ و انتقال فرهنگ به دیگران به ویژه گردشگران خارجی برخوردار است اظهارداشت: دیدن این موزه مانند رساندن غذا به روح من است.

*موزه بانک سپه نوری بر تاریکیهای زندگی من بود
استاد ارژنگ در متنی که در دفتر یادبود بانک سپه به ثبت رساند نوشت: با دیدن این موزه نوری بر تاریکیهای زندگی من تابید. آن چه را می خواستم ببینم دیدم. امیدوارم همین پایه ای برای جوانانمان در آینده باشد و در این حوزه با همین عزم و اراده قدم برداشته شود. دیدن این موزه خستگی این چند ساله را از تنم بیرون کرد و برای من واقعا تجدید نیرو بود.

* ساختن مجسمه کاوه آهنگر ۵۰ متری آرزوی استاد
او در حاشیه بازدید خود از خاطراتش با افراد صاحب نامی همچون پیکاسو و نیز از آرزوهایش از جمله ساخت مجسمه کاوه آهنگر ۵۰ متری گفت