تاپ خبر۲۴:مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آخرین اخبار بانک مرکزی، در حال حاضر، بانک‌های ملی و صادرات پرداخت وام های ازدواج را آغاز کرده‌اند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبر آنلاین ،مسعود امینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان می گوید براساس صحبتهای انجام شده با مسوولان بانک […]

تاپ خبر۲۴:مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آخرین اخبار بانک مرکزی، در حال حاضر، بانک‌های ملی و صادرات پرداخت وام های ازدواج را آغاز کرده‌اند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبر آنلاین ،مسعود امینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان می گوید براساس صحبتهای انجام شده با مسوولان بانک مرکزی قرار شده تا در هر سال که هرسال حداقل به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر وام ازدواج پرداخت شود.
سال گذشته ۹۲۳ هزار و ۱۲۴ نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند اما در حال حاضر، ۸۳۷ هزار و ۵۶۶ تفر در لیست انتظار دریافت وام ازدواج هستند.
وی افزود: براساس اخبار رسیده به وزارت جوانان،۱۰ بانک کار پرداخت وام ازدواج را انجام می دهند که اعتبار ۸ بانک به اتمام رسیده است.
شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج به شرح زیر است:
۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲- به هر یک از زوجـــین مــبلغ ۳۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد
تبصره ۱: تمامی شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آن‌ها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت‌نام هستند و گواهی ازدواج آن‌ها که ممـهور به مـهر کنسولگری ایران در کشور مــذکور می‌باشد، به‌عـــنوان ســــند ازدواج تلقی می‌گردد.
تبصره ۲: اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رســــمی توسـط مــراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تأیید قرار گیرد، معادل عــقدنامه تلقی می‌شود و این متقاضیان نیز قادر به ثبت‌نام خواهند بود.
تبصره ۳: براساس بند “۲” از هزاروصدوسی‌ونهمین صورت‌جلسه مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۱ شـــورای محترم پول و اعتبار درخصوص سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تصمیمات زیر تصویب و مقرر شد از ابتدای سال ۱۳۹۱ اجرایی شود:
۱- افزایش مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا ۱۱۰ سکه بهار آزادی است.
۲- افزایش مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، بــرای پسرانی که قبل از ۲۵سالگی ازدواج می‌کنند.
۳- افزایش مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای هریک از دختران یا پسرانی که یک یا هردوی آن‌ها فاقد پدر هستند.
۴- افزایش مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای هریک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه‌ها یا طلبه حوزه‌های علمیه و در حال تحصیل می‌باشند.
تبصره: هریک از دختر و پسر می‌توانند صرفاً از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از بندهای فوق برخوردار شوند.
توجه: بانک‌های عامل درصورت وجود منابع قرض‌الحسنه، به اعطای سقف فردی افزایش‌یافته قرض‌الحسنه ازدواج (تا ۵۰ میلیون ریال) به متقاضی اقدام می‌کنند.
۳- دارا بودن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.
۴- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج فقط یک بار به متقاضیان پرداخت می‌شود.
۵- متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد فرصت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند