تاپ خبر۲۴:در دیدار وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین با وزیر اقتصاد کشورمان بر توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، در این دیدار علی طیب نیا اظهار داشت: امیدوارم برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، زمینه […]

تاپ خبر۲۴:در دیدار وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین با وزیر اقتصاد کشورمان بر توسعه و گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، در این دیدار علی طیب نیا اظهار داشت: امیدوارم برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، زمینه گسترش همکاری های دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین را فراهم کند.
وی گفت: ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت و در دوران جنگ همه تلاشها را برای برقراری صلح و کمکهای بشردوستانه انجام داد.
وزیر اقتصاد کشورمان تاکید کرد: با توجه به روابط سیاسی مثبت، شایسته است روابط و مناسبات اقتصادی را هم سطح روابط سیاسی، ارتقاء دهیم.
طیب نیا با اشاره به حضور هیات های متعدد از نقاط مختلف دنیا به ایران تصریح کرد: ایران برای روابط با کشور بوسنی اهمیت ویژه و ممتازی قائل است و دو کشور قابلیت ها و استعدادهای قابل توجهی برای توسعه حجم روابط تجاری دارند.
وی تاکید کرد: برگزاری منظم و مستمر اجلاس مشترک دو کشور می تواند به رفع موانع و گسترش همکاری های ایران و بوسنی و هرزگوین کمک کند.
وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به نقش مهم برقراری روابط کارگزاری و ایجاد شعب بانکهای دو کشور در جهت توسعه روابط گفت: همکاری های بانکی و بیمه ای شرط لازم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.
در ادامه این دیدار میرکوشاروویچ، وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار گفت: در این سفر نمایندگان شرکتهای مختلف و اتاق بازرگانی بوسنی و هرزگوین مذاکرات خوبی با طرف های ایرانی داشتند.
وی تاکید کرد: دو کشور پتانسیل های بسیار خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری دارند و می توانند ظرفیت های اقتصادی و تجاری را افزایش دهند.
میرکوشاروویچ افزود: بوسنی و هرزگوین در شرایط و موقعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک در خواست نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را بدهیم.
در ادامه وزرای دو کشور و هیات همراه در دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی شرکت کرده و به بررسی راهکارها و ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری پرداختند.
بر اساس این گزارش یادداشت تفاهم دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی توسط وزرای دو کشور امضاء شد.