تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در بازدید از روزنامه جوان گفت: اقتصاد مقاومتی رویکردی است که منوط به تحریم ها نیست و اتفاقا بعد از توافق و برداشتن تحریم ها، ‌فرصت های بیشتری برای اجرای بهتر آن ایجاد می شود مشروط به اینکه برای آن برنامه ریزی شود . دکتر غلامحسن تقی نتاج با […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در بازدید از روزنامه جوان گفت: اقتصاد مقاومتی رویکردی است که منوط به تحریم ها نیست و اتفاقا بعد از توافق و برداشتن تحریم ها، ‌فرصت های بیشتری برای اجرای بهتر آن ایجاد می شود مشروط به اینکه برای آن برنامه ریزی شود .
دکتر غلامحسن تقی نتاج با حضور در محل روزنامه افزود: اقتصاد مقاومتی ‌همان طور که در مقدمه سیاست های کلی آمده به نوعی برگرفته از الگوی الهام بخش نظام اقتصاد اسلامی است و به عنوان یک رویکرد باید بر همه اقدامات فردی، سازمانی و حاکمیتی کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد:تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در سه سطح ملی، سازمانی وفردی پیگیری شود و در بانک مهر اقتصاد در دو بخش سازمانی و فردی در دستور کار قرار گرفته است.

وی نخستین وظیفه بانک ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی،‌کمک به تولید ملی دانست و گفت: ‌تسهیلاتی که بانک ها به بخش تولید تخصیص میدهند باید منجر به تولید کالای داخلی شود و حتی اگر امکانش وجود دارد با یک یا دو درصد کمتر به این بخش ها تسهیلات اعطا شود و ما سعی کردیم سال گذشته این کار را بکنیم .

دکتر نتاج ادامه داد: یکی دیگر از پروژه هایی که ما با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی دنبال کردیم تخصیص اعتبار و تسهیلات با درصدهای مناسب برای طرح های موسوم به طرح های اقتصاد مقاومتی بود که عمده این طرح ها در بخش های کشاورزی و به ویژه در روستا ها بود .

وی تاکید کرد:‌ اعطای این تسهیلات هم کمک به اقتصاد خانوار و هم کمک به تولید کالاهای اساسی بود که مورد تاکید در یکی دیگر ازبندهای سند اقتصاد مقاومتی است .

کارت اعتباری کالای ایرانی

وی یکی دیگر از فعالیت های این بانک را اعطای کارت اعتباری کالای ایرانی عنوان کرد و گفت: با این اقدام که با همکاری تولیدکنندگان داخلی دنبال می شود هم به نوعی کمک به تولید کنندگان داخلی است و هم کمک به ترویج مصرف کالاهای داخلی.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار جوان که این طرح همان موضوع مد نظر وزارت صنعت نیست،‌گفت: این طرح در بانک مهر اقتصاد بیش از سه سال است که در حال انجام بوده و نرخ سود تسهیلات آن نیز پایین تر از نرخ های سود مبادله ای و حدود ۱۶ درصد است .

وی درباره دوران پس از تحریم در چارچوب اقتصاد مقاومتی گفت: ‌اگر کسی فکر کند که رفع تحریم ها و توافق با ۱+۵ یک نقطه طلایی و یا یک تحول کلیدی حتمی در اقتصاد است، دچار خطای بزرگ راهبردی شده است زیرا هم اکنون ما شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم و نباید فرصت ها را از دست بدهیم اگر توافق صورت گیرد یک فرصت خواهد بود مشروط به این که بتوانیم از فرصت استفاده کنیم.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: به نظر می رسد که شرایط فعلی هم می تواند شرایطی مانند شرایط بعد از تحریم باشد و ما باید از فرصت های موجود استفاده کنیم و از هم اکنون به فکر تولید صادرات محور باشیم .

وی گفت: من در سطح ملی و حاکمیتی ورود نمی کنم اما در سطح سازمانی و فردی پیشنهاد می کنم که برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم .

آخرین وضعیت سهام بانک

وی درباره آخرین وضعیت عرضه سهام بانک در فرابورس گفت: سهام این بانک با نماد « ومهر» در حال فروش است که پیش بینی ما برای آینده این سهام بسیار خوب است .
وی علت این چشم انداز مثبت را پشتوانه واقعی و منطقی بانک با ۸۰۰ شعبه در سراسر کشور، ۶ هزار همکار متخصص و امین و توانمند، ‌بیش از ۱۲٫۵ میلیون مشتری، پرداخت سالیانه ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ‌۱۶۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه مناسب این بانک دانست و افزود: همچنین این بانک به لحاظ اجرای مر قانون عملیات بانکی بدون ربا جزء کم نظیرهای سیستم بانکی است.