تاپ خبر۲۴:دکتر سید تقی نوربخش در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، با اشاره به انجام توافق در مذاکرات هسته ای در بستر حفظ عزت و اقتدار نظام گفت: این اتفاق نقطه عطفی در بهبود فضای کسب و کار ومنافع ملی خواهد شد. وی با بیان اینکه در دو […]

تاپ خبر۲۴:دکتر سید تقی نوربخش در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، با اشاره به انجام توافق در مذاکرات هسته ای در بستر حفظ عزت و اقتدار نظام گفت: این اتفاق نقطه عطفی در بهبود فضای کسب و کار ومنافع ملی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات مناسبی برای بازنشستگان و مستمری بگیران صورت گرفت، اظهار داشت: افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان و پرداخت بدون تأخیر مستمری آنها در ۲ سال گذشته علیرغم وجود مشکلات و تنگناهای مالی انجام شد.
دکتر نوربخش در خصوص طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: با اجرای این طرح وضعیت درمان قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست، البته هنوز کمبودهایی در بخش درمان وسلامت کشور وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: ارتقای مستمری و درمان، مصارف سازمان تأمین اجتماعی را افزایش داد به طوری که در خرداد ماه گذشته ۴۲۰۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان ومستمری بگیران هزینه شده است.
دکتر نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ۲میلیون و۷۰۰هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته، تعداد مستمری بگیران دو برابر شده است و این افزایش غیر متعارف ناشی از مصوبات هشت سال گذشته است که برای اقشار مختلفی مستمری برقرار شد .
وی گفت: دو موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان که تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی بار مالی داشته و همچنین تحت پوشش بردن ۳میلیون قالیباف، باربر و خادم مسجدو… که با ماهیت قانون تأمین اجتماعی غیر مرتبط است و از سوی مراجع ذیربط بار مالی آنها تأمین نشد، موجب افزایش هزینه های این سازمان شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: با همکاری کارفرمایان در انجام تعهدات قانونی نسبت به بیمه شدگان و مستمری بگیران و برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته توسط کارکنان و مدیران ، توانستیم سال ۹۳ را با ۱۱ درصد صرفه جویی و ۶درصد افزایش وصولی ها به پایان برسانیم.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه کارفرمایان از مجریان حوزه اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر مستمری و خدمات درمانی با پرداخت حق بیمه از سوی تولیدکنندگان و کارفرمایان بدون وقفه ادامه دارد.
وی بدهی قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان تأمین اجتماعی را ۸هزار و۵۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی دارای قوی ترین قوانینی است که ضمانت اجرایی نیز دارد اما این سازمان برای دریافت بدهی های کارفرمایان تا حد امکان مانع تعطیلی بنگاهها خواهد شد؛ ولی در عین حال از منافع بیمه شدگان نیز نمی گذرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص ادبیات حاکم بر کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی گفت: این ادبیات باید اصلاح شود و کارفرمایان باید خود را از صاحبان اصلی این سازمان بدانند وفضایی مبتنی بر کرامت و احترام و تعامل سازنده برقرار شود که البته پس از احیای معاونت فرهنگی در این رابطه تلاشهای خوبی شد که امیدواریم با راه اندازی دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی شاهد گسترش ارتباطات میان ذینفعان و سازمان تأمین اجتماعی باشیم.
دکتر نوربخش با بیان اینکه ازآغاز مدیریت وی در این سازمان ۴ محور اصلی قانونمداری، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر ملاک فعالیت ها در این سازمان قانون است و افراد متخصص و متعهد و پاکدست در رأس شرکت های این سازمان قرار گرفته اند.
وی افزود: راهبرد ما این است که در۲ سال گذشته بر سر منافع بیمه شدگان با هیچ نهادی معامله نکردیم و صیانت از منابع و اموال بیمه شدگان از اهداف استراتژیک سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی ها فقط به دولت یازدهم مربوط نیست و از دولتهای قبل انباشته شده است و در حال حاضر دولت با وجود مشکلات، برای پرداخت بدهی تلاش می کند.
دکتر نوربخش با اشاره به مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه کشور و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: این اسناد بالادستی برای این سازمان راهگشا خواهد بود.
وی همکاری کارفرمایان و متولیان را برای رسیدگی به مشاغل سخت وزیان آور لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: در حال حاضر مشاغل سخت وزیان آور به کارگر، کارفرما و سازمان تأمین اجتماعی آسیب وارد می کند ومنشأ آن عدم رعایت قانون است که برای اجرای قانون نیازمند همفکری با کارفرمایان هستیم.
دکتر نوربخش در خصوص کسر حق بیمه از مزایای رفاهی بیمه شدگان گفت: این موضوع از معاونت حقوقی ریاست محترم جمهور استعلام شد که آنها نیز کسر حق بیمه از مزایای رفاهی که به طور مستمر پرداخت می شود را قانونی دانستند .

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی خبرداد:
کاهش زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان در هیئت ها به ۵۰ روز

مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر تعامل سازنده با کارفرمایان از اولویت های این سازمان است، گفت: در همین راستا جلسات متعدد با اعضای اتاق بازرگانی و کانون های کارفرمایی کشور برگزار شده است.
مهرداد قریب افزود: در حال حاضر ۹۵درصد لیست های حق بیمه اینترنتی ارسال می شوند و ابلاغ الکترونیکی که از اواخر سال گذشته آغاز شده، با استقبال خوب کارفرمایان مواجه شده است به طوری که ۲۵۵ هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شده است.
وی افزایش سرعت و کاهش هزینه ها را از دستاوردهای طرح های الکترونیکی سازمان عنوان کرد.
قریب با بیان اینکه در سال ۹۲ و۹۳ مدت زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان در هیئت های بدوی و تجدید نظر بیش از ۸ماه بود ، اظهار داشت: با تفویض اختیار، در حال حاضر ۱۲ هیئت در استان ها تشکیل می شود و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان به ۵۰ روز کاهش یافته و امیدواریم تا پایان شهریور ماه به ۳۰ روز برسانیم.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سال گذشته، ۶۰ درصد آرایی که در هئیت های تجدید نظر صادر شد، فسخ آرا بوده و رأی به نفع کارفرمایان صادر شده است.
قریب نظارت بر عملکرد بازرسان تأمین اجتماعی را از برنامه های اداره کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی عنوان و تصریح کرد: برای بازرسان تأمین اجتماعی کارت شناسایی صادر شده تا در مراجعه به کارگاهها، کارفرمایان آن را رویت نمایند.

در این دیدار مطرح شد؛
تقویت تعامل و ارتباط موثربا سازمان تأمین اجتماعی خواسته اعضای کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران

همچنین در ابتدای این دیدار برخی از اعضای هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران در این دیدار با اظهار تشکر ورضایت از تعامل با سازمان تأمین اجتماعی گفت: به دلیل سوء سیاست هایی از گذشته، بر کارفرمایان مشکلاتی تحمیل شده که برای رفع آنها باید همکاری کنیم.
مهندس محمد عطاردیان با اشاره به اینکه بدنه بخش خصوصی در کشور ضعیف شده، افزود: کانون عالی کارفرمایی تشکل به رسمیت شناخته شده از سوی قانون است و ما ازحل مسائل فیمابین استقبال می کنیم.
وی خواستار رعایت بیشتر سه جانبه گرایی و مشارکت فعالانه کارفرمایان در تأمین اجتماعی شد.
دبیر کل وعضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز در این دیدار گفت: سازمان تأمین اجتماعی در رده های بالا تغییر اساسی داشته اما این تغییرات کمتر به واحدهای اجرایی رسیده است.
مهندس مروج حسینی افزود: طبق قانون بهبود فضای کسب و کار، هر تصمیمی که سازمان ها اتخاذ می کنند ، باید ذینفعان در آن دخیل باشند، سازمان تأمین اجتماعی نیز باید همین گونه عمل کند.
وی خواستار پرداخت بدهی تأمین اجتماعی از سوی دولت شد و تأکید کرد: این منابع حق الناس است و برای دریافت طلب خود تلاش کنید.
رازقی جهرمی عضو اصلی هئیت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز در این دیدار با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور، مشارکت بخش خصوصی است، گفت: باید به بخش تولید نگاه ویژه داشته باشیم و نگاه تأمین اجتماعی نیز به این بخش، باید ملی باشد نه بنگاهی.
مهندس رجبی، عضو هئیت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز در این دیدار گفت: مدیران سازمان تأمین اجتماعی افراد مطلع و کاردانی هستند که با وجود مشکلات، وضعیت این سازمان رو به بهبود است.
وی خواستار شرکت فعالانه کارفرمایان در کمیته ها و کارگروههای سازمان تأمین اجتماعی شد.
سلیمی، عضو هئیت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز در این دیدار خواستار توجه بیشتر به وضعیت کارفرمایان شد.