تاپ خبر۲۴:در مراسم اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری از دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن به عنوان مدیر حامی هنر و هنرمندان قدردانی شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ،در این مراسم که با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل خانه هنرمندان برگزار […]

تاپ خبر۲۴:در مراسم اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری از دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن به عنوان مدیر حامی هنر و هنرمندان قدردانی شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ،در این مراسم که با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل خانه هنرمندان برگزار شد دکتر آخوندی طی سخنانی با اشاره به این مطلب که ساختمان ها در شهرها حس آرامش را به انسان منتقل نمی کنند گفت:بهتر است در مسیر پیرایش و آراستگی شهرها قدم برداریم و این کاری است که توسط همگان باید انجام شود.
وی افزود:دولت فضایی را باید ایجاد نماید تا خلاقیت ها بروز کند و مردم بتوانند از شهرخود مراقبت کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزش نهادن به هنر گفت:حس تعامل و حس مشارکت زمانی می تواند تبدیل به حرکت شود که از دالان هنر عبور کند.
وی با بیان اینکه جاودانگی در هنر است و خرد وقتی تبدیل به هنر شود جاودانه می شود افزود:چیزی به سبک زندگی تبدیل می شود که مثل هنر در جان نشسته و تاثیرگذار باشد.بنابراین نیاز است تا درکنار خوبی ها و زیبایی ها کاستی ها هم دیده شود تا حرکت جدیدی در خصوص تغییر سبک زندگی ایجاد شود.
دکتر آخوندی با اشاره به معنای هنر در زبان فارسی و به خصوص شاهنامه فردوسی خاطرنشان ساخت:از نظر فردوسی هنر سبک زندگی ایرانی است که در این خصوص بنا و فضای شهری معنا پیدا می کند.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند هنرمندان برای ایجاد تغییر در سبک زندگی گفت:هنرمندان باید فضایی را برای انسان ها و هم وطنان ایجاد کنند تا در آن احساس آرامش و امنیت نمایند و حس تعلق در آن شهر داشته باشند.
گفتنی است در ادامه مراسم از کتاب ویژه آثار شرکت کنندگان و برگزیدگان در مسابقه نقد بنا و فضای شهری رونمایی شد.
همچنین درادامه مراسم از برگزیدگان در رشته های کارتون و عکاسی نیز قدردانی شد.