تاپ خبر۲۴:در بازه زمانی کوتاهی در خرداد و تیر ماه امسال در برخی از مناطق تهران میزان گوگرد موجود در بنزین توزیعی اندکی با استاندارد یورو۴ انحراف داشت ولی در اواخر تیرماه با در سرویس قرار گرفتن واحد ار.اف.سی سی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند این مشکل مرتفع شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از […]

تاپ خبر۲۴:در بازه زمانی کوتاهی در خرداد و تیر ماه امسال در برخی از مناطق تهران میزان گوگرد موجود در بنزین توزیعی اندکی با استاندارد یورو۴ انحراف داشت ولی در اواخر تیرماه با در سرویس قرار گرفتن واحد ار.اف.سی سی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند این مشکل مرتفع شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، معاون مدیرعامل این شرکت در تشریح نتایج آزمایشات انجام شده در خرداد و تیرماه امسال توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که میزان گوگرد بنزین توزیعی را بیش از حد مجاز اعلام کرده بود، گفت: به علت طولانی تر شدن برنامه زمانبندی پیش بینی شده برای تعمیرات اساسی واحد مربوطه در پالایشگاه امام خمینی که برای اولین بار در کشور چنین تعمیراتی اساسی صورت گرفته است، ذخیره بنزین یورو ۴ کاهش یافت و لذا برای مدت کوتاهی در ماه های خرداد و تیر، گوگرد موجود در بنزین تهران اندکی بیش از حد مجاز (۷۰ پی.پی.ام ) بود.
مهندس شاهرخ خسروانی تعمیرات اساسی واحد بنزین ساز برای اولین بار در کشور و نیز دلایل غیرمترقبه را از عوامل طولانی شدن تعمیرات این واحد عنوان کرد.
وی گفت: در بازه زمانی کوتاهی در خرداد و تیر ماه امسال در برخی از مناطق تهران میزان گوگرد بنزین توزیعی با استاندارد یورو۴ انحراف داشت ولی در اواخر تیرماه با در سرویس قرار گرفتن واحد ار.اف.سی سی در پالایشگاه امام خمینی این مسئله حل شده است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش ادامه داد: نتایج آزمایش نمونه های برداشته شده در پالایشگاه امام خمینی(محل تولید بنزین یورو۴)، انبار ری(محل نگهداری بنزین تولیدی این پالایشگاه) و نیز جایگاه های توزیع بنزین در تهران(به صورت تصادفی) توسط آزمایشگاه های ما در شرکت ملی پخش نشان می دهد بنزین و گازوییل تولیدی تمام مولفه های استاندارد یورو۴ را داراست.
مهندس خسروانی همچنین از آمادگی کامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای همکاری با مسئولان ذیربط در اداره استاندارد و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای آزمایش نمونه های بنزین و گازوییل در هر نقطه از تهران بزرگ در آزمایشگاه های معتمد این شرکت خبر داد.
رییس هیات مدیره پالایشگاه امام خمینی(ره) با اظهار رضایت از عملکرد واحد بنزین ساز این پالایشگاه افزود: بعد از اتمام تعمیرات اساسی در این واحد و واحدهای مرتبط با آن، میزان تولید بنزین یورو۴ به حداقل ۱۶ میلیون لیتر افزایش یافت در حالی که پیش از این در این واحد پالایشی حدود ۱۴٫۵ میلیون لیتر تولید می شده است.
وی با یادآوری اینکه در حال حاضر سه نوع بنزین (معمولی با درجه آرام سوزی ۸۷، بنزین مطابیق با استاندارد یورو۴ با اکتان ۹۱ از زمستان ۹۲ و بنزین سوپر با اکتان ۹۵) در کشور در حال توزیع می باشد، افزود: وزارت نفت در حال حاضر برنامه ای برای عرضه بنزین با مشخصات جدید در دستور کار ندارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو۴ (بدون احتساب واردات) در کشور تولید و توزیع می شود، یادآور شد: بنزین تولیدی در پالایشگاه امام خمینی در کلانشهرهای اراک، تهران، کرج و بخشی از شهر مشهد مصرف می شود.
وی تاکید کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پوشش تمام جایگاه های شهر مشهد به بنزین یورو۴ در حال تکمیل است.
مهندس خسروانی پالایشگاه های اصفهان و تبریز را از دیگر پالایشگاه های تولید کننده بنزین یورو۴ در کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بنزین تولیدی این دو پالایشگاه در شهرهای خودشان در حال توزیع است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص کیفیت گازوییل های توزیعی در کشور نیز گفت: در حال حاضر مجموعا ۲۴ میلیون لیتر گازوییل در پالایشگاه های تهران و امام خمینی(ره) تولید می شود که بر اساس برنامه در کلانشهرهای کشور در حال توزیع است.
رییس هیات مدیره پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه در برخی از مواقع به دلایل مختلف از جمله تعمیرات اساسی و یا مشکلاتی که طبیعت واحدهای صنعتی است ممکن است واحدهای تولید گازوییل از مدار خارج شوند، اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم به کار بسته شده که مدت زمانی که گازوییل یورو۴ در این شهرها توزیع نمی شود به حداقل ممکن برسد ولی آنچه به اطمینان از آن می توان صحبت نمود آن است که در شهریور و مهر ماه امسال تمام مولفه های نفتگاز تولیدی در این دو پالایشگاه استاندارد یورو۴ را پاس می کند.